Precizní režie Davida FincheraEvery Frame a Painting
52
Máme tu nové video z kanálu Every Frame a Painting, které se tentokrát zaměří na režisérský styl jednoho z nejlepších filmových tvůrců současnosti - Davida Finchera. Fincher, který minulý rok zazářil filmem Zmizelá, stojí za filmy jako Sedm, Klub rváčů, Zodiac nebo Podivuhodný případ Benjamina Buttona. Čím se jeho styl vyznačuje a na jakých principech stojí jeho tvorba?
Přepis titulků
Ahoj. Jmenuju se Tony
a tohle je Every Frame a Painting. U filmařů mi přijde zajímavé,
že čím více režírují, tím lépe se umí ve scéně vyjádřit
prostřednictvím těch nejmenších detailů. Co vlastně chcete? Spousta lidí si myslí, že se režiséři
odlišují tím, jak točí impozantní scény. Šílené scény na jeden zátah,
ty nejstylovější záběry... Tyto záběry, které pak ostatní kopírují,
vám vyloží něčí vizi. Každý filmař se ale dřív
či později vrátí k takovéto scéně.
Dva lidi v místnosti, kteří spolu mluví. Méně impozantní by to být nemohlo. Z těchto scén poznáte, na čem jim skutečně záleží. Kdybych nepotřeboval doktora, nepustil bych vás k té operaci ani na světelnej rok. - Za to vám jsem hluboce vděčný. - Ten sarkasmus si odpusťte. Davidu Fincherovi záleží na informacích. Na rozdíl od mnoha filmařů, kteří se expozici snaží vyhýbat, - Fincher občas nedělá nic jiného.
- Potřebujeme přesnej poměr soli. Na mýdlo je nejlepší lidskej tuk. - Počkat. Kde vlastně jsme? - U liposukční kliniky. Drama se v jeho světě odehrává, když se postava dozví novou informaci. - Jsou dole ve sklepě. - Jak zapadá mezi všechno ostatní? V Kalifornii moc lidí sklep nemá. Jak zareaguje, když odhalí další část pravdy? Já ho mám. Fincher staví na této myšlence.
Zajímavě popisuje svůj proces. Ví, že jste schopný čehokoliv. Otázkou je, co neuděláte. - Ne co uděláte. - Co tedy David Fincher nedělá? Zaprvé nepoužívá ruční kameru. Fincher se drží zásadně stativu. Nesnáší ruční kameru a používá ji tak jednou za film. V Muži nenávidí ženy jsou dvě scény, zatímco v Zodiacovi je jen jedna. V Sociální síti je jen tento záběr. Sedm má nejvíc scén točených ruční kamerou - pět. I když ji ale používá, všimněte si, jak s ní pracuje.
Detektivy zabírá roztřesená kamera. John Doe, který má ve scéně všechnu moc, - je točený ze stativu, pevný jako skála. - Co je v té krabici? - Dej mi pistoli. - Co je v té krabici? - Dej mi tu pistoli. - Právě vám to řekl. Fincher se vyhýbá tomu, aby kamera vyvolávala pocit, že ji ovládá lidská bytost. V době, kdy mnoho filmařů do záběru schválně přidává třes nebo chyby, aby vyvolali pocit, že za kamerou stojí člověk, Fincher dělá pravý opak. Miluju myšlenku vševědoucnosti.
Kamera perfektně zamíří sem a pak perfektně zamíří tam. Nemá žádnou osobnost. Je to o tom, co se děje. O tom, jakému osudu neuniknete. Občas nepoznáte, jestli za kamerou stojí člověk, koleje nebo CGI. Má to zlověstný efekt. Jako něco z hotelu Overlook. Detaily používá, jen když je to třeba. I když jsou Fincherovy detaily charakteristické, používá je jen vzácně, protože... Vždycky, když použijete detail, publikum ví, že jde o něco důležitého.
Musíte ho používat hodně opatrně. V každé scéně použije detail jen jednou nebo dvakrát. Čím víc režíruje, tím míň to dělá. Byl b z vás skvělý ministr zahraničí. Tyto momenty jsou o to silnější, protože se k nim jinde neuchyluje. Pokud je to možné, nehýbe kamerou. Chci situaci vyložit v co nejširším záběru a v co nejmenším napětí.
Úplně jednoduše. Tohle se děje. Tohle ta postava vidí. - Nedáváte pozor. - Co to má být? Vezměte si všechna omezení, která na sebe uvalil. Žádná ruční kamera, žádné zbytečné detaily, žádné bezdůvodné pohyby kamery. Vezměme si scénu, kde lidi jen mluví. Může to vypadat působivě? Vrah pod něj dal kýbl a dál mu servíroval. Koroner řekl, že to mohlo trvat i víc než 12 hodin.
Mluvení není působivé, ale drama ano. Tato scéna je o třech lidech. Jeden stojí, dva sedí. Fincher nám nejdřív ukáže tyto dva. Z velikosti záběrů poznáme, že je to důležitější pro Somerseta než pro velitele. Žádný ale neustoupí. Když chce odstoupit od případu... - Chci přeřadit k jinému případu. - Přejdeme u obou na jiný úhel. To nám napovídá, že toho chce využít Mills. Somerset, který se dívá úplně jinam, ho ale ignoruje.
- Když se do toho pokusí vložit... - Jsem přímo tady. Můžete mi to říct do očí. Vrátíme se k tomuto úhlu, kdy mu Somerset konečně čelí. Velitel se ocitá v ožehavé pozici a musí si dupnout. - Dejte mi ten případ. - Ne, vy dostanete něco jinýho. Fincher si jediný detail na velitele schoval pro chvíli, kdy u něj Mills těžce narazí. Smyslu scény porozumíte i bez zvuku. Fincher vás nasměroval na toto drama, na toto a nakonec na tento sestřel.
Tři postavy, tři vztahy. To všechno zinscenované pro oko kamery. Promiň, kamaráde. Všimněte si, jak daleko v další scéně sedí Mills. - Když ale Somerset začne vysvětlovat svoji teorii... - Obžerství... - Lakota... - Fincher nás přivede sem, kde se na sebe podívají v jednom záběru. I když spolu nezačnou pracovat ještě deset minut, začnou se respektovat. Když sledujete Sedm, vidíte vývoj jejich vztahu v jakémkoli záběru, ve kterém jsou spolu.
Končí to tímto. Tomu se říká dobrá režie. Čím je Fincher starší, tím je méně nápadný. Začal v záběru například skvěle využívat prázdnotu. Ukáže v záběru prázdnou židli. Eduardo byl předseda Harvardského svazu investorů a byl to můj nejlepší kamarád. Nebo prázdnotu místo nepřítomného manžela. Smůla, protože my o tom mluvit budeme. Kdy to bude hotový? Celá scéna může směřovat k momentu, když se někdo do kamery podívá šťastně... Jsem ráda, že tu jsem.
Děkuji za pozvání. - Nebo vyděšeně. - Dávej na sebe pozor, Same. Ukáže nám vnitřek něčí ledničky. Ne, počkej! Je pravda, že Fincher má pověst někoho, kdo nedělá kompromisy. Jednu scénu točí na 50, 60 nebo 99 pokusů. Dvojitá duha. Panebože! Co to znamená? Zároveň je ale skvělé sledovat někoho, kdo svou práci vážně umí. Někoho, kdo umí ukázat změnu v dynamice vztahu jediným střihem.
Odstřihni telefony. Někoho, kdo neuhne od tohoto momentu... nebo nám ukáže, jak jde postava z bodu A do bodu B. I kdyby se vám Fincher nelíbil, je jedním z nejlepších současných režisérů a rozhodně stojí za to ho studovat. Já Zodiac nejsem. A i kdybych to byl já, určitě bych vám to neřekl. Pokud se vám líbí, on si o vás myslí tohle.
Myslím, že lidi jsou úchylové. Za tím si stojím. Stojí na tom moje kariéra. Překlad: qetu www.videacesky.cz
Dva lidi v místnosti, kteří spolu mluví. Méně impozantní by to být nemohlo. Z těchto scén poznáte, na čem jim skutečně záleží. Kdybych nepotřeboval doktora, nepustil bych vás k té operaci ani na světelnej rok. - Za to vám jsem hluboce vděčný. - Ten sarkasmus si odpusťte. Davidu Fincherovi záleží na informacích. Na rozdíl od mnoha filmařů, kteří se expozici snaží vyhýbat, - Fincher občas nedělá nic jiného.
- Potřebujeme přesnej poměr soli. Na mýdlo je nejlepší lidskej tuk. - Počkat. Kde vlastně jsme? - U liposukční kliniky. Drama se v jeho světě odehrává, když se postava dozví novou informaci. - Jsou dole ve sklepě. - Jak zapadá mezi všechno ostatní? V Kalifornii moc lidí sklep nemá. Jak zareaguje, když odhalí další část pravdy? Já ho mám. Fincher staví na této myšlence.
Zajímavě popisuje svůj proces. Ví, že jste schopný čehokoliv. Otázkou je, co neuděláte. - Ne co uděláte. - Co tedy David Fincher nedělá? Zaprvé nepoužívá ruční kameru. Fincher se drží zásadně stativu. Nesnáší ruční kameru a používá ji tak jednou za film. V Muži nenávidí ženy jsou dvě scény, zatímco v Zodiacovi je jen jedna. V Sociální síti je jen tento záběr. Sedm má nejvíc scén točených ruční kamerou - pět. I když ji ale používá, všimněte si, jak s ní pracuje.
Detektivy zabírá roztřesená kamera. John Doe, který má ve scéně všechnu moc, - je točený ze stativu, pevný jako skála. - Co je v té krabici? - Dej mi pistoli. - Co je v té krabici? - Dej mi tu pistoli. - Právě vám to řekl. Fincher se vyhýbá tomu, aby kamera vyvolávala pocit, že ji ovládá lidská bytost. V době, kdy mnoho filmařů do záběru schválně přidává třes nebo chyby, aby vyvolali pocit, že za kamerou stojí člověk, Fincher dělá pravý opak. Miluju myšlenku vševědoucnosti.
Kamera perfektně zamíří sem a pak perfektně zamíří tam. Nemá žádnou osobnost. Je to o tom, co se děje. O tom, jakému osudu neuniknete. Občas nepoznáte, jestli za kamerou stojí člověk, koleje nebo CGI. Má to zlověstný efekt. Jako něco z hotelu Overlook. Detaily používá, jen když je to třeba. I když jsou Fincherovy detaily charakteristické, používá je jen vzácně, protože... Vždycky, když použijete detail, publikum ví, že jde o něco důležitého.
Musíte ho používat hodně opatrně. V každé scéně použije detail jen jednou nebo dvakrát. Čím víc režíruje, tím míň to dělá. Byl b z vás skvělý ministr zahraničí. Tyto momenty jsou o to silnější, protože se k nim jinde neuchyluje. Pokud je to možné, nehýbe kamerou. Chci situaci vyložit v co nejširším záběru a v co nejmenším napětí.
Úplně jednoduše. Tohle se děje. Tohle ta postava vidí. - Nedáváte pozor. - Co to má být? Vezměte si všechna omezení, která na sebe uvalil. Žádná ruční kamera, žádné zbytečné detaily, žádné bezdůvodné pohyby kamery. Vezměme si scénu, kde lidi jen mluví. Může to vypadat působivě? Vrah pod něj dal kýbl a dál mu servíroval. Koroner řekl, že to mohlo trvat i víc než 12 hodin.
Mluvení není působivé, ale drama ano. Tato scéna je o třech lidech. Jeden stojí, dva sedí. Fincher nám nejdřív ukáže tyto dva. Z velikosti záběrů poznáme, že je to důležitější pro Somerseta než pro velitele. Žádný ale neustoupí. Když chce odstoupit od případu... - Chci přeřadit k jinému případu. - Přejdeme u obou na jiný úhel. To nám napovídá, že toho chce využít Mills. Somerset, který se dívá úplně jinam, ho ale ignoruje.
- Když se do toho pokusí vložit... - Jsem přímo tady. Můžete mi to říct do očí. Vrátíme se k tomuto úhlu, kdy mu Somerset konečně čelí. Velitel se ocitá v ožehavé pozici a musí si dupnout. - Dejte mi ten případ. - Ne, vy dostanete něco jinýho. Fincher si jediný detail na velitele schoval pro chvíli, kdy u něj Mills těžce narazí. Smyslu scény porozumíte i bez zvuku. Fincher vás nasměroval na toto drama, na toto a nakonec na tento sestřel.
Tři postavy, tři vztahy. To všechno zinscenované pro oko kamery. Promiň, kamaráde. Všimněte si, jak daleko v další scéně sedí Mills. - Když ale Somerset začne vysvětlovat svoji teorii... - Obžerství... - Lakota... - Fincher nás přivede sem, kde se na sebe podívají v jednom záběru. I když spolu nezačnou pracovat ještě deset minut, začnou se respektovat. Když sledujete Sedm, vidíte vývoj jejich vztahu v jakémkoli záběru, ve kterém jsou spolu.
Končí to tímto. Tomu se říká dobrá režie. Čím je Fincher starší, tím je méně nápadný. Začal v záběru například skvěle využívat prázdnotu. Ukáže v záběru prázdnou židli. Eduardo byl předseda Harvardského svazu investorů a byl to můj nejlepší kamarád. Nebo prázdnotu místo nepřítomného manžela. Smůla, protože my o tom mluvit budeme. Kdy to bude hotový? Celá scéna může směřovat k momentu, když se někdo do kamery podívá šťastně... Jsem ráda, že tu jsem.
Děkuji za pozvání. - Nebo vyděšeně. - Dávej na sebe pozor, Same. Ukáže nám vnitřek něčí ledničky. Ne, počkej! Je pravda, že Fincher má pověst někoho, kdo nedělá kompromisy. Jednu scénu točí na 50, 60 nebo 99 pokusů. Dvojitá duha. Panebože! Co to znamená? Zároveň je ale skvělé sledovat někoho, kdo svou práci vážně umí. Někoho, kdo umí ukázat změnu v dynamice vztahu jediným střihem.
Odstřihni telefony. Někoho, kdo neuhne od tohoto momentu... nebo nám ukáže, jak jde postava z bodu A do bodu B. I kdyby se vám Fincher nelíbil, je jedním z nejlepších současných režisérů a rozhodně stojí za to ho studovat. Já Zodiac nejsem. A i kdybych to byl já, určitě bych vám to neřekl. Pokud se vám líbí, on si o vás myslí tohle.
Myslím, že lidi jsou úchylové. Za tím si stojím. Stojí na tom moje kariéra. Překlad: qetu www.videacesky.cz
Komentáře (57)
LecitinOdpovědět
11.05.2015 08:01:20
úchyláci
kunanesenanukOdpovědět
02.02.2015 18:21:41
Jar Jar Abrams ruleZz :D
rodierOdpovědět
02.02.2015 00:17:49
k***t co dela tyhle videa by mel lip travit svuj cas. Proc rozebirat jak kdo nataci? Leze mu tim do p****e?
MMZOdpovědět
03.02.2015 03:50:25
taky názor
rudyOdpovědět
01.02.2015 17:26:19
Super video, Fincher patří k mým oblíbeným režisérům a hodně mě nakrklo, že jeho nejnovější film Gone girl nedostal nominaci za adaptovaný scénář (neříkám, že by měl vyhrát, ale ta nominace tam být měla.. )
Každopádně určitě ještě patří za zmínku, že režii nikdy nestudoval, do filmu byl zapálený už od mládí a první práci získal přes jeho tehdejšího souseda George Lucase :)
Maty (Překladatel)Odpovědět
01.02.2015 13:15:33
Geniální, dík. :)
redruMOdpovědět
01.02.2015 12:41:48
Ja sa už teším keď Every Frame a Painting takto rozoberú Lyncha :D To bude hodinové video...
LiftyOdpovědět
01.02.2015 03:36:26
Krásné a dokazující, že momentálně jsou na světě jen dva režiséři, kteří mě nikdy nezklamou - David Fincher a Matthew Vaughn. Napsal bych i Jamese Camerona, ale ten točí jednou za deset let.
LiftyOdpovědět
01.02.2015 03:37:35
A jo, ještě Nolan! Já hlava děravá...
jrd12Odpovědět
01.02.2015 09:00:11
+LiftyNolan jo, ale Interstellarem mě nasral stejně jako Cameron Avatarem. Pro je momentálně bohem Paolo Sorrentino.
kubajzOdpovědět
01.02.2015 10:28:28
+Liftycože? Interstellar jsem ještě neviděl, ale Nolan snad neumí dělat špatné filmy ne?:P
MMZOdpovědět
01.02.2015 10:33:00
+LiftyInterstellar je skvělý, až na to, že obsahuje fyzikální nesmysly, zejména v té nerelativistické části
AutoOdpovědět
01.02.2015 10:49:44
+LiftyVole? James Cameron? Za co? Nejlepší reklama na vlastní film? Sem myslel že se hodnotí režiséři a ne marketingoví experti. A Nolan... ten narozdíl od Finchera tak plýtvá epickými záběry, že prakticky neumí vyvolat napětí.
jrd12Odpovědět
01.02.2015 10:50:33
+LiftyInterstellar je uslzelá břečka, jediný co je na tom filmu fantastický je kamera protože Hoyte Van Hoytema!
LiftyOdpovědět
01.02.2015 17:38:51
+LiftyAuto: Krávo? Ano, James Cameron. Napíšu ti tři důvody, proč:
1. - Je precizní, vybírá si pečlivě projekty a nespěchá na ně.
2. - Jeho filmy jsou trikově revoluční - Terminátor, Avatar, Propast...
3. - Jako jeden z mála režisérů - když dostane na starosti pokračování, dokáže jim překonat první film - u Terminátora 2 se mnou bude souhlasit většina z vás, u Vetřelců je to rozporuplnější, ale já mám druhý a akčnější díl raději.
Na jeho další projekt se budu vždy těšit, protože vím, že mě opět ohromí. Když jsem byl na Avatarovi v kině, za týden jsem ho musel vidět znovu. Je to věc názoru, ale tak prudce reagovat zrovna na takového režiséra, jak kdybych napsal, že je jistotou Zdeněk Troška, mi přijde zcestné.
AutoOdpovědět
01.02.2015 19:13:52
+LiftyJako Avatar byla ta největší trapárna co sem kdy viděl. Vím, že tam šlo hlavně o tu vizualní stránku, ale přes ty stupidní dialogy a vykradenej příběh jsem se prostě nedokázal přenést. A to mi neříkej, že když už někdo vynaloží tolik prachů na film, že je takovej problém udělat pořádnej příběh, vždyť na to ti stačí jeden pisálek.
MMZOdpovědět
01.02.2015 22:21:35
+Liftyproč jen vizuál...co ten filozofický přesah?
KrutorakkOdpovědět
02.02.2015 01:11:17
+LiftyJa si nemyslim ze film by mel byt o prekracovani hranice mezi realitou a pocitacem.. Nenavidim Baye treba...to je jen mageloman s kupou $$.. Ale filmy zustavaji nesmrtelnymi obsahem a ne pocitacovou grafikou... Muze se to hezky doplnovat a kdyz to funguje je to super, ale treba Cameron u me klesl neskutecne... Avatar byla komercni sracka, at si kazdy rika co chce..Trebas i takovy Batman mel pro me daleko vetsi presah nez Avatar... Jinak Nolan me prekvapuje cim dal vic.. Co uplne zeru je Clint...proste pro me Gran Torino totalni spicka!
MMZOdpovědět
01.02.2015 06:50:05
já bych do seznamu přidal zejména Kubricka a Tarkovskeho
jrd12Odpovědět
01.02.2015 08:56:26
+MMZti už jsou momentálně ale na onom světě a to už dost dávno
MMZOdpovědět
01.02.2015 09:19:00
+MMZno, vidiš to a já si to vyložil bezčasově...nicméně jejich dílo stále žije :-)
MMZOdpovědět
01.02.2015 09:28:25
+MMZ...ale tak z těch žijících např. Jean-Jacques Annaud, David Lynch nebo Hajao Mijazaki
MMZOdpovědět
01.02.2015 10:18:05
+MMZ* bezčasově - ve smyslu hodnotově, v absolutním smyslu (abychom si rozuměli)
olierOdpovědět
01.02.2015 10:35:07
+MMZano David Lynch!! jinak já mám hodně rád Martin Scorsese a jeho mafiánský díla :)
jrd12Odpovědět
01.02.2015 10:56:26
+MMZjasný:) to se ten seznam samozřejmě o dost natáhne, jinak pak největším režisérem všech dob je a do konce historie filmu bude Hajao Mijazaki, škoda že šel do důchodu :((
jrd12Odpovědět
01.02.2015 11:01:22
+MMZcelej Hollywood, Disney, Pixar čerpá z něho a navždy čerpat bude, asi jako se čerpá ze Shakespeara a navždy čerpat bude
devOdpovědět
01.02.2015 02:10:43
Mě zaujalo ještě tohle, podobná tématika. https://vimeo.com/89302848
selviskhedOdpovědět
01.02.2015 12:34:34
Super kanál. Kdysi jsem viděl toho Kubricka, tenkrát mě ale nenapadlo podívat se, co ještě jinýho ten člověk uploadoval. Chyba!
himzu7Odpovědět
01.02.2015 00:57:46
V životě by mě nenapadlo že je režírování až taková věda. :)
KICKBALLOdpovědět
01.02.2015 00:49:10
Jý teda nevím, jak to májí ostatní, (a klidně si mě umínusujte)ale já se dívám na filmy abych se pobavil a ne abych se ufilozofal k smrti, takový ti rádoby experti na ČSFD. jsou anální skety co vedou své ovce na pastvu. Všichni prostě musí dát hodnocení takové, aby, odpovídalo hodnocením nejvíce oblíbených. A při tom stačí mít svou hlavu a nenechat se vysávat.
devOdpovědět
01.02.2015 02:03:59
A teď mi prosím vysvětli, co jsi tím vlastně chtěl vyjádřit?
MMZOdpovědět
01.02.2015 04:30:52
no, asi se na csfd divas nebo se bavis s nespravnymi lidmi...vsude jsou ovce (vetsina stada), ale take ve stadu je i nejaky ten beran, ktery pujde klidne hlavou pro zdi (cti davu), ale to je vsude...
a pokud je nekdo zbehly ve filmove teorii, ktera je pro mnoho konzumentu spanelska vesnice, tak problem nebude u znalcu
MMZOdpovědět
01.02.2015 10:29:40
pro TheTristo, že hodnocení má v podstatě tak velký hodnotový rozptyl, že nevypovídá o ničem....resp. hodnotitelé se chovají jako mravenci na feromonové stopě
z toho důvodu vznikají tyto výsledky...např. z csfd, reziseri, poradi
...
44. Sam Mendes (1833 fanoušků)
45. Oliver Stone (1796 fanoušků)
46. Mel Gibson (1748 fanoušků)
47. Roman Polanski (1693 fanoušků)
48. Zdeněk Troška (1595 fanoušků)
....
hodnocení je totiž bez vah, funguje jako všeobecné hlasování - např. volby do Parlamentu, nezohledňuje věk, vzdělání, vkus,...je to nerozlišený vox populi, taková nahrávka šumu města
AutoOdpovědět
01.02.2015 10:47:32
Ty budeš jeden z těch, co dal babovřeskám 5 hvězdiček, protože nechápe to všeobecné pohoršení nad tím filmem. Congratz, určitě si taky myslíš, že snipeři na majdanu byli agenti USA.
jrd12Odpovědět
01.02.2015 14:31:33
+AutoJá sem dal Babovřeskám(1) taky pět hvězd, jene sem je viděl na celkem silný dávce hub a byl tak silnej zážitek a vhled do podstaty lidství, že sem nemohl jinak. Na další díly sbírám odvahu
CeckoOdpovědět
01.02.2015 17:51:33
+AutoJá nevidím důvod, proč se do někoho pouštět kvůli filmovému nebo hudebnímu vkusu. Že mi třeba přijde nějaký film/seriál stupidní ještě neznamená, že bych se měl povyšovat nad někoho, komu takový nepřijde. A ač mě osobně Troškova tvorba neoslovuje (výjma Princezny ze mlejna, kterou jsem jako malej měl rád), tak Trošku uznávám a docela mi vadí ta propaganda proti Babovřeskám a pod.
Spoustě lidí se to líbilo a právě pro ty to bylo děláno.
AutoOdpovědět
01.02.2015 19:16:24
+AutoCecko: já se nad nikoho nepovyšuji, jen říkám, že je přesně ten typ člověka, co o všech říká, že jsou ovce, přitom on sám je ta největší ovce.
MMZOdpovědět
01.02.2015 23:27:36
+Autostačí sbírat houbičky...jinak to asi fakt nejde...já na to neměl odvahu, pak jsem ji sebral a za 10 minut jsem ji opět ztratil, hold morálka v přední linii, kde se vidí zvěrstva (umělecká) je jen pro silné povahy a ostřílené borce, takový veterán nejsem a asi ani nebudu
soorelOdpovědět
03.02.2015 05:39:44
+Auto*holt
BahasisOdpovědět
31.01.2015 23:55:22
Děkuji! děkuji za překlad, přesně kvůli těmhle videím sem chodím. Fincher je mistr svého řemesla a lepší načasování, než tohle období, kdy mám takovou osobní Fincherovskou horečku jste vybrat nemohli. Děkuji za překlad i výborný výběr!
BizzyOdpovědět
31.01.2015 23:04:28
Já jsem si oblíbil Davida Ayera. Ten so předvedl s End of watch... skvost.
PatosssOdpovědět
31.01.2015 22:08:32
I think that Davida Fincher is perverd and thats why i like him so much..... Ja mam radsi jeho drivejsi tvorbu, v podstat Sedm, Hra a Klub rvacu pro me definuji celou jeho tvorbu... ostatni filmy po Ukrutu me tolik nikdy neprirostli k srdci, a musim se priznat ze k House of Card sem se jeste nedostal.... Kazdopadne je to jeden ze stezejnich reziseru a i kdyz je casto dost predvidatelny a az priliz zjednodusuje, ma svuj styl a rozhodne stoji za to jeho filmy sledovat. Komentar uzivatele co si tady rika Pomo moc nechapu... doufam, ze to neni Martin Pomothy s CSFD, protoze to by bylo dost nestastne vyjadreni....
PatosssOdpovědět
31.01.2015 22:11:10
zvlaste kdyz, prave na csfd ho ma zarazeneho jako top10 nejoblibenejsiho rezisera...
TombasOdpovědět
31.01.2015 23:42:06
určitě je to troll co si tu přezdívku vybral schválně, takové bych banoval
soorelOdpovědět
03.02.2015 05:46:21
House Of Cards jedle meho nazoru spolecne se serialy Sherlock a True Detective nejlepsi veci poslednich 5 let. Tak se na to urychlene dostan, pravdepodobne nebudes litovat :)
POMOOdpovědět
31.01.2015 21:39:41
Práca Davida Finchera je až príliš jednostranná a predvídateľná, zaradil by som ho skôr k priemerným režisérom, pretože jeho filmy pôsobia dosť blockbustersky a sú teda určené pre jednoduchých a nenáročných divákov.
MMZOdpovědět
01.02.2015 09:47:01
pokud někdo točí filmy z Kánonu filmu typu Star Wars, tak to nutně neznamená, že je průměrný..pokud se někdo snaží o film typu Občan Kane, tak ho to hned přeci nemůže řadit k nadprůměru
MMZOdpovědět
01.02.2015 10:13:23
+MMZFincher příliš náročný není...to je fakt, ale přeci, nikdo nemůže říct, že výborný pekař je automaticky horší, než výborný filozof...je to nesouměřitelné...
a mírou výjimečnosti jistě není univerzálnost, ale dle mého názoru řemeslná virtuozita a Fincher je génius na thriller a drama....a v této oblasti si počíná v navození atmosféry a ve vyprávění příběhu velice přesvědčivě a nebojím se říci, že kolikrát i originálně
VerbalOdpovědět
31.01.2015 21:36:53
Jak někdo může koukat na takové zvrhlosti. Režíruje filmy pro zvířata!
jenprochazimOdpovědět
31.01.2015 22:50:51
To protože jsme úchylové. Koneckonců stojí na tom jeho kariéra ;-)