Tuto originální reklamu z Thajska jistě ocení všichni odpůrci kouření a snad donutí k zamyšlení i místní kuřáky. Jedná se malý experiment se skrytou kamerou. A proč kouříte vy?
Tak ne asi, stejně jako by dítěti nenalili, protože je to jednak nelegální, jednak dítě to poškozuje mnohem více než dospělého. Navíc by si děti neměli vytvářet nezdravé návyky od dětství. Co si ale zvolí v dospělosti, je už jejich svobodná volba. Miluju tyhle řeči.
je tomu více než rok, co jsem típl cigaretu a další si nezapálil. Uvědomil sem se, mám se rád.
Kouříl sem 20 let v průměru 20 denně. Nárazově i 60+-
A hned se mi lépe dýchá, žije :)
Pěkná reklama, ale zamyslel bych se nad tim až ve chvíli, kdy by opravdu přišlo za mnou takovýhle děcko a nechalo mi tenhle vzkaz :D
Nicméně vzkaz pro všechny nekuřáky a to bez pardonu: to, že kouřím, je můj problém. Vám je do toho s prominutím hovno. Vy, nekuřáci, nás kuřáky omezujete naprosto všude. A vrcholem je, že teď se nesmí kouřit ani ve vlacích, jediný kuřácký vagon, přitom kdyby jeden ze sedmi vagonů byl kuřácký, pořád kuřáků v tom vlaku bude o hodně více, než jen 1/7. Neserte se nám do života a my vám nebudeme kouřit ve vlakových záchodcích. Můžete si za to sami. Kdybychom měli prostor, nemáte tam nahulíno. To byl příklad. Vajgly všude na zemi před vchody do nemocnic. Proč? Protože přijde návštěva, vezme pacienta kuřáka ven a není kde kouřit. Žádná kuřárna. Tak kouřej a vzhledem k tomu, že povětšinou je zákaz kouření v celém areálu, takže nikde nejsou popelníky, tak tam kuřáci udělají bordel. Za to si můžete nekuřáci sami! Zakazujete si kouření na místech, kde vám to může bejt úplně v p**i! Jsem vulgární, protože jsem nasranej a každýho, kdo takhle uvažuje bych vzal a vyrval bych mu jazyk z držky.
Vzkaz pro tebe: Tvůj problém, samozřejmě. Do okamžiku, kdy si se samolibým výrazem zapálíš uprostřed zastávky, nebo jinde, kde mě budeš svým smradem obtěžovat. Nebo jednoduše půjdeš s cigárem v pařátě po ulici předemnou. Nebo až příjdeš za pár let do nemocnice a budeš si svýho raka, nebo jinou pitominu, kterou sis svým přistupem způsobil sám, chtít lečit ze společných peněz, který dáváme každej měsíc do zdravotnictví. Pak z toho už je můj problém. Až budeš chodit po světě tak, abych nemusel řešit tvůj smrad několikrát denně kdykoliv vylezu ven, a v šedesáti půjdeš se svým problémem umřít někam do polí, pak si vzdychej a uznám tvý práva. Do tý doby drž hubu, a buď rád, že tě pri tvý samolibosti doteď nikdo nepřetáhnul po hlavě.
Zkus se zamyslet, jak by to vypadalo, kdyby neexistovaly zákazy kouření. Já jenom doufám, že s tím příkladem s nemocnicí jsi si jen dělal srandu.
172
Štěpán (anonym)Odpovědět
25.11.2016 11:16:43
je to i můj problém. pokud kuřáci kouřem otravují ve frontě, na zastávce, nebo i na chodníku (záleží na povětrnostních podmínkách). Pokud chcete kouřit, tak tím způsobem, aby to neotravovalo nekuřáky. Je to jejich volba, tak proč kouř cpou nekuřákům?
Milej zlatej demente, kdyby kouření neovlivňovalo i lidi v okolí, tak by to všem bylo u p****e. Kdyby ten kouř a tvůj dech neobsahovaly škodlivé látky, které my musíme nedobrovolně dýchat a čuchat, tobě by nezpůsobovaly nemoci, u kterých musím my pak platit to léčení, tak bych neřek' ani hovno. Jo, jsem sprostej, protože sám jsi začal bejt hned arogantní vocas, kterej nevidí dál než za svůj plot. Nejsi tady na světě sám.
21
Leeicemake (anonym)Odpovědět
25.11.2016 19:51:47
Byl jsi sice vulgární, ale souhlasím, tisíckrát víc mě obtěžuje smrad z aut než kouř z cigaret. Navíc je smrad nepříjemný, ale fakt to není dobrý důvod, proč někoho omezovat takovým způsobem, jakým se kuřáci omezují. Argument z penězi na léčení je hezký, ale uvědomte si laskavě, jak nehorázně peněz odvedou kuřáci na daních. Jejich problém jasně, ale pak argument s tím, že na ně platíte děsné peníze, padá. Spousta kuřáků nadto umře úplně normálně a za život přitom zaplatili hromadu peněz na daních z cigaret, takže jestli něco, tak kuřáci platí kuřáky.
Proč bych nezapálil cigaretu dítěti ale sám kouřím? ... Třeba proto, že jsem již dospělý a tak jsem schopen zvážit rizika a akceptovat je. Na rozdíl od dětí.
Ještě menší flame k tomu kouření a k tomu kdo koho vlastně omezuje:
Představte si, že nekouříte. Jdete městem kolem domu, ve kterém si někdo zřídil obchod s pornokazetami, kam dokonce můžete přijít a na p***o se podívat, než si ho koupíte. Protože vy na p***o samozřejmě nekoukáte, bez zájmu pokračujete v chůzi městem - zdejší podnikatel jednoduše nenabízí službu, která by vás zaujala. O rok později jdete kolem stejného domu, kde je však dnes už místo obchodu s pornokazetami zřízena kuřácká restaurace. Nekouříte, takže bez zájmu pokračujete v chůzi městem - zdejší podnikatel jednoduše nenabízí službu, která by vás zaujala.
Toť v kostce celý "problém" kouření v hospodách. A teď si třeba představte, že by někdo požadoval, ať se v obchodě s pornokazetami neprodávají pornokazety nebo by požadoval celoplošný zákaz sledování pornokazet.
Řekněme, že jsem provozovatel (a majitel) hospody. A chci mít svobodu udělat ze svojí hospody pouze a jenom kuřáckou hospodu, protože možnost zakouřit si je součástí celé té služby, kterou jako provozovatel hospody nabízím. Pokud projde návrh ministerstva zdravotnictví, nikdo si u mě, v mojí vlastní hospodě nebude moct zapálit, protože bude nařízen celoplošný zákaz kouření. Nebo-li stát mě nutí k tomu, abych lidem poskytoval službu, kterou jim poskytovat nechci (nekuřácká hospoda) a znemožňuje mi poskytovat službu, kteoru poskytovat chci (kuřácká hospoda).
Svoje služby chci nabízet specifické části populace, kterou jsou kuřáci a podnikání provozuju na svém vlastním soukromém pozemku. Stejně jako mi nikdo nezakazuje kouřit u mě v bytě (ani když jsou přítomní hosté), nevidím důvod, proč by někdo měl zakazovat kouření v mojí hospodě. Podnikání chci provozovat pro lidi, kteří si dobrovolně zasírají svoje vlastní plíce ať už aktivním nebo pasivním kouřením a takové lidi chci mít ve svojí vlastní hospodě provozované na vlastním pozemku. Jsem dokonce schopný zajistit, že kouř se z prostor hospody nebude dostávat ven a mimo prostory hospody nebude nikoho omezovat.
Jsou lidé, kteří chtějí chodit do zakouřené hospody, protože se v ní cítí lépe, než v hospodě nezakouřené a nabízení takové služby má pro ně cenu, kterou jsou ochotni zaplatit (na čemž já chci jakožto podnikatel vydělat peníze). Takže buďto máme svobodnou společnost, kde si můžeme každý svobodně vybrat, jestli se budeme ničit kouřením a můžeme provozovat kuřácké hospody k tomu určené a cílit svoje služby na lidi, kteří kouří, anebo svobodnou společnost nemáme.
Tvá idea možná vypadá hezky, ale ve výsledku to je blbost. Prakticky v každém odstavci máš nějakou botu. Jako asi nejzásadnější chybu bych viděl ten tvůj příklad. Snažit se argumentovat na příkladu p***o prodejny a kuřácké restaurace, je fakt nesmysl na n-tou. P***o prodejna je primárně zaměřena na prodej p***a (je to předmět jejich podnikání), restaurace je primárně zaměřena na prodej alkoholických a nealkoholických nápojů, popř. podávání jídla, nikoliv na podporu kouření (možnost kouření rozhodně nikde v jejich předmětu podnikání nenajdete čili, NENÍ to služba poskytovaná restaurací).
Pokud totiž ministerstvo uzákonní celoplošný zákaz kouření v hospodách a restauracích, neznamená to, že nebude možné zažádat si o výjimku a kouření tak povolit. Tento princip funguje již v několika evropských zemích, kde je vyřízení možnosti vlastnit kuřáckou restauraci podmiňováno složitou žádostí. Možnost je, ale většina lidí si rozmyslí, zda se bude pitvat v byrokracii nebo bude nekuřáckými.
Jako další blbost bych vyzvdihl fakt, že ač se jedná o soukromý pozemek, je to veřejný prostor, na který se vztahují určitá další nařízení a zákony, které pro obyčejný byt neplatí, například hygienické nároky, které není třeba v bytě nijak přesně dodržovat, ale ve stravovacích zařízeních jsou vyžadovány a při neplnění tvrdě postihovány. Takže je sice hezké tvrdit, že na tvém pozemku si můžeš dělat co chceš, to sice ano, ale v mezích zákona, podle funkce daného pozemku a zároveň tak, aby to nijak neohrožovalo okolí (například pálit pneumatiky na svém pozemku nelze, i kdybych se na hlavu stavěl).
A mimochodem, v restauracích a hospodách obvykle pracují lidé, což je mimochodem velice překvapivé zjištění, kteří musí v tom prostředí být po celou pracovní dobu, tzn. že kuřák, co přijde na jedno, dýchá kouř jen po dobu, co nasává, zatímco zaměstnanec stále. To se samozřejmě projevuje na jeho zdraví a opravdu si nejsem jistý, zda všichni zaměstnanci podepsali, že budou pracovat ve zdraví škodlivém prostředí.
Opravdu mě ke konci toho tvého plačtivého příspvěku začínalo vadit, jak stále argumentuješ tím, že by ti stát vzal možnost poskytovat kuřákům službu. Opravdu to není žádná služba, kterou bys poskytoval, poskytoval bys pouze možnost si zapálit. Doporučuju podívat se do nějaké odborné publikace na definici pojmu "služba".
+NovomAni jeden nemáte tak úplně pravdu, ale víc se přikláním k uživateli Psychoanalýza. Teď k věci... kouření narozdíl od podívání se na kazetu před tím než jí koupíte opravdu není služba. Tak si představte tento příklad. Pokud se nemýlím, tak majitel/provozovatel hospody si může zvolit, zda chce kouření zakázat nebo povolit. Stejně tak pokud byste vlastnili například kemp + pláž někde u vody, je jen na vás, zda to bude obyčejná pláž nebo nudapláž... Nenudista si přece taky nekoupí pobyt v kempu s nudapláží, protože na ní prostě chodit nechce. Stejně tak kuřák nevleze do nekuřácký hospody na celej večer a zapřísáhlý nekuřák by zase nevlezl do zakouřenýho pajzlu. Teď ještě něco k takový tý věci, který se říká podnikání... pokud vlezu do hospody (večer) a je úplně plná lidí, z nichž třeba 90% kouří, tak to znamená, že se majitel asi rozhod správně... páč kdyby to byla nekuřácká hospoda, tak by tam třeba mohla bejt sotva třetina lidí. Věc se má tak, že u nekuřáků se prostě najdou tolerantní, kterým zakouřená hospoda nevadí, ale asi nenajdete stejně početnou skupinu kuřáků, která by byla ochotná celej večer v hospodě nekouřit. A přesně to je důvodem, proč většina hospod (ne restaurací) je kuřáckejch. Na druhou stranu zase většina pláží je nenudistickejch... a všechno je to jen a jen kvůli zisku. ;)
+NovomJeště než se někdo začne navážet do toho, že můj příklad vůbec neřeší zdravotní stránku věci, tak ano neřeší. Řeším pouze stránku finanční a snažil jsem se vysvětlit, proč je tak málo nekuřáckých hospod a vlastně také proč by bylo nesmyslné zakázat kouření plošně (ubylo by štamgastů).
223
Leeicemake (anonym)Odpovědět
25.11.2016 19:59:06
+NovomSvým způsobem to je součástí toho, co nabízíš, protože ty nabízíš hlavně prostor, kde lidi mohou posedět, popít a případně si zakouřit. Jasně, že kouření není primární služba, ale pokud jsou tvoji štamgasti kuřáci, tak to patří k tomu, aby se tam cítili příjemně. Rozhodně je tvoje právo, jakožto podnikatele ve svobodné zemi, určit si, jestli bude tvoje restaurace kuřácká.
A proč kouříte vy? Zhubnul jsem 20 kilo díky tomu, že jsem začal kouřit. Ze 110kg cvalíka je ze mě 90 fešák. Kouření je pro sexuální život menší zlo než špeky :o)
Jasně, rozhodně je lepší začít kouřit a platit si tak za zkracování svého života, či velkou pravděpodobnost, že dostaneš raka, než aby člověk zvedl párkrát v týdnu tu svoji línou řiť, šel si zasportovat a k tomu se nějak kloudně začal stravovat. Jednou na tuhle idiocii doplatíš, ale to už bude pozdě si tohle uvědomit. Hlavně se vyhýbej kouření v prostorách nekuřáků, nikdo kvůli tvé zasrané lenosti a blbosti nechce dýchat ty sra*ky z cigára. ;-)
+eskodromZajimave - od hateru porad to same - hlavne nas tim neotravujte - sam jsem nikdy nikoho neotravoval, ale naopak nekuraci si mysli, ze jsou neco lepsiho, ze vse patri jim - napr. kdyz jsem se jednoho ptal, proc je pro celoplosny zakas koureni v hospodach a to i v totalnich pajzlech, kam chodi akorad stamgasti chlastat pivo, tak se mi dostalo odpovedi "protoze chci mit tu moznost tam jit, co kdybych tam chtel jit na obed, tak nebudu cichat smrad" Takze hospodsky odmitne stamgasty, nenecha je tam kourit, snizi trzby, protoze nejaky Karel chce mit tu moznost to tam jednou navstivit. Pripada mi, ze vetsina nekuraku se povazuje za neco lepsiho a jen omezuje druhou skupinu - jak se takovy nekurak pak lisi napr. od rasistu. Je to jejich zivot a jejich volba jak si s nim nalozi, tak proc si myslis, ze mas pravo ho soudit. Navic tve vulgarity a odsuzovani toho, ze je hloupy jen protoze kouri mi pripada, ze ten dosti neinteligentni jses tu ty.
+eskodromiark: Srovnáváš absolutně nesrovnatelné věci, viz rasismus a omezování kouření. Absolvoval si vůbec někdy aspoň jednu jedinou kvalitní přednášku o kladech a záporech kouření a jeho dopadu na lidský organismus a okolí? Myslím si, že ne, protože by si tu nepsal tyhle věci a nechytal se stébla, jelikož vymýšlíš nesmyslné argumenty. Jak můžeš vůbec tvrdit něco o rasismu? Rasista ve své pravé podobě má předsudky vůči druhé rase (např. nesnáší cikány, protože cikán se automaticky rovná nepracující příživník) a tím ho často omezuje na jeho základních právech a svobodách. Řekni mi, jak tohle souvisí s omezováním kouření v podnicích? Že máš právo si jako svobodný člověk zapálit, kde chceš? Ano, prosím, ale neomezuj tím nekuřáky. Vy si totiž pořád myslíte, od dob kdy vzešly nějaké ty zákazy ohledně kouření na veřejných místech, že vlastně omezujeme my vás, že jsme vlastně strašně špatní, protože vám nedovolíme zapálit si cígo tam, kde jsme i my, nekuřáci. Jenže Ty na to koukáš z té špatné perspektivy, kouření není totiž záležitost, která by škodila jenom Vám, škodí i pasivním (ne)kuřákům. Proč bych se tedy já, jako někdo kdo nekouří a nemá nejmenší zájem dýchat ten hnus, měl omezovat na úkor někoho, kdo je nemocný? Ano, čteš dobře, kouření není zlozvyk, kouření je nemoc (viz WHO). Stejně jako obezita není nějakej zlozvyk neustálýho jezení a nehýbání se, to je taky nemoc v dnešní době.
Cituji:"Navic tve vulgarity a odsuzovani toho, ze je hloupy jen protoze kouri mi pripada, ze ten dosti neinteligentni jses tu ty."
Nemysli si zase, že je pro mě kuřák automaticky debil, jenom protože jsem reagoval nevrle na Sagiho příspevěk. Mám tchána kuřáka a je to hodně inteligentní člověk, což dokazuje mimo jiné i tím, že on vždycky ustoupí a jde si zapálit někam, kde nás nebude svým kouřem omezovat. Za blbce bych ho měl v případě, že by mi řekl, že začal kouřit kvůli tomu, aby zhubnul, protože sport je vlastně o ničem a zapálit si je tak snadný a jediné, o co holkám jde, je to, zda je kluk tlustej nebo hubenej...
Cituji:"Je to jejich zivot a jejich volba jak si s nim nalozi, tak proc si myslis, ze mas pravo ho soudit."
Z mého příspěvku to zřejmě vyznělo tak, že odsuzuji automaticky kuřáky. Tak to ale není, klidně ať si kuřák kouří celý život, ale v moment, kdy mi ten kuřák zasahuje do mého života tím, že mi znečišťuje okolí (nemám na mysli teď přírodu, ale můj osobní prostor) tím, že vydechuje kouř kolem mě, tak mám právo se ohradit, protože ten kuřák už neničí jenom své zdraví, ale i mé. Jednoduše řečeno - kouříš? Tak kuř, ty si za to platíš, ale nenuť mě, abych kouřil i já, nemám zájem... Tak mě závěrem napadá, nejsi náhodou jeden z těch štamngastů? Styl Tvého příspěvku by tomu odpovídal. :-)
+eskodromeskodrom: 1) nikde nepsal, ze zacal kourit kvuli hubnuti, ale napsal jen ze je to kladny doprovodny efekt - to, ze nejsi schopen rozumet psanemu slovu je smutny
2) nesrovnavam nesrovnatelne veci - znovu si precti muj prispevek, treba tentokrat ho budes schopen pochopit - dost nekuraku se chova povysene vuci kurakum jen proto, ze kouri - nema to nic spolecneho se zdravim a jakekoliv povysene chovani neni ospravedlnitelny tim, ze ti jde o jeho zdravi - takovemu militantnimu neinteligentnimu nekurakovi opravdu neverim, ze to dela kvuli jeho zdravi
3) Ano, mas pravo se ohradit, kdyz ti zasahuje do tveho zivota - ale proc to utocne vytahujes na Sagiho, ktereho ani neznas a nevis jak se on chova ke svemu okoli? Opet si na nej vytahl vetu "Hlavně se vyhýbej kouření v prostorách nekuřáků, nikdo kvůli tvé zasrané lenosti a blbosti nechce dýchat ty sra*ky z cigára." Stejne jako kdyby jsi se dozvedel, ze je z mensiny a automaticky jsi mu napsal, at nekrade - tim, ze ho automaticky z neceho takoveho obvinujes ci podezrivas se defakto chovas jako rasista. Tim jsi sam dokazal, ze to je spojene - stejne jako rasista s predsudkama - ty jsi ukazal, ze mas predsudky vuci kurakum - chces-li, tak vuci neznamym kurakum.
4) Me koureni neskodi pasivne nikomu, tak jak muzes tvrdit, ze skodi pasivne okoli s takovou presnosti? Pokud chces dalsi priklad - chodis poulici? Myslis, ze z vyfukovych plynu toho nenadejchas nekolikanasobne vic? Navic vzdy mas moznost odejit, kdyz narazis na neohleduplneho kuraka, ale militantni nekuraci povazuji vsechen prostor za svuj - stejne jako kdyz jsem se s jednim bavil, ze musel jit za kurakem a cuchat ten smrad, at to zakazou na ulici - to nemohl tedy 10 sekund pockat a jit dal od nej?
5) Nejsem stangast - do hospod moc nechodim a kdyz musim kourit u piva, tak bud na kraji stolu venku a nebo vubec - k jidlu nekomu nikdy - to nesnasim
6) to zda to je nemoc neni ani tak jisty, jde take o jakou fazi jde - ale je dokazano, ze to ma blizko ke zlozvyku - napr. kdyz si kurak zapali cestou do prace, tak ma takovy ritual, ze proste pri chuzi kouri to same s jidlem a prejidanim - jde o zvyk, clovek je zvykly jist pulku kurete, kdyz zacne jist mene, tak se mu zaludek zmensi a ji pak mene a kdyz sni tolik co driv, tak se prezere k bolestem bricha. dost veci neni ani tak o zavislosti jako o zvyku - priklad - spolupracovnik je kurak, ale kouri jen v praci. Doma vubec. Kdyby to byla ciste zavislost, tak by musel kourit i doma.
+eskodromPosledním bodem si dokázal, že nemá cenu s Tebou dál vést diskuzi na toto téma, protože nemáš elementární znalosti ohledně kouření. Obhajuješ kolegu, že má jen rituál a není závislý. Bohužel i tohle je závislost. Nastuduj si pojmy psychická, sociální a fyzická závislost na kouření. A radši než aby si tu se mnou ztrácel svůj čas, tak si prostuduj i to, jak kouření ovlivňuje organismus, jaké jsou důsledky (jak v krátkodobém, tak i dlouhodobém měřítku), úskalí, atd. Ani vlastně nechápu, proč si to kouření tak strašně obhajuješ? Co je na tom tak skvělýho, že se tu vlastně se mnou musíš přít? Omlouvat si svoji nemoc? Dokážeš se vůbec nad tímhle pozastavit a racionálně zauvažovat? Pokud by si to dokázal, došlo by ti, že tu obhajuješ něco, co škodí nejenom Tobě samotnému, ale i často ostatním, co s tím nechtějí mít nic společného. Tohle nikdy nepochopím... obhajovat něco, co nikomu nepomáhá, kromě státní kase... bože, kam se někteří jedinci v téhle společnosti dostali... Z mé strany je to vše, měj se.
+eskodrommiluju, když můžu někoho nasrat, takže kouřím, piju, nadávám ať je to ve veřejných prostorách či uzavřených...pojebaní chytráci, není to snad jedno, zdechnem tak jako tak..
+eskodromeskodrom: koukam ze zdrhas jako srab a stale mas predsudky a odsuzujes lidi, ktery neznas - napr. tim, ze me obvinujes z toho, ze branim lidi co ostatnim skodi - nic takoveho jsem nikde nepsal, ale chapu tvuj nedostatek inteligence a informaci - uz jen to, ze si myslis, ze nemam elementarni znalosti - vis, v tom bude problem - studie na to totiz uz nepatri mezi elementarni znalosti, ale musel by sis o tom taky neco zjistit. Mas pravdu s nekym tak neinteligentnim, ktery tu z vlastni hlouposti bezduvodne a zaujate napada ostatni nema smysl dal diskutovat.
+eskodromZajimalo by me kolik lidi tu dava palce dolu ci nahoru jen protoze je jeden kurak a druhy nekurak - a vubec nehledi co dotycny pisou - udivuje me kolik lidi tu podporuje bezduvodne napadani druhych.
2231
Leeicemake (anonym)Odpovědět
25.11.2016 20:03:13
+eskodromMiluju, jak jste si všichni jistí, že to hrozně zkracuje život. Můj děda a babička zemřeli úplně ve stejném věku. Děda na zápal plic, babička v autě. Budete zakazovat auta, protože se v nich zabíjejí lidi? (A to na rozdíl od cigaret zcela jistě z důvodu auta.) Řeknete mi, že auto vám zjednodušuje život, ale žít se dá i bez něj. Stejně jako mnoha lidem kouření zkvalitňuje život, i když by žít mohli i bez něj.
Argumentovat tím, že jsi díky kouření shodil 20 kg, je jako vyhánět čerta ďáblem. Ano, díky kouření se dá zhubnout, neboť cigarety snižují chuť k jídlu, ale za jakou cenu? Vlastně jsi místo morbidní obezity získat pouze obezitu s bonusem, který představuje kompletní zničení zdraví celého organismu, nenávratné poškození plic a mnohonásobně zvýšená šance na to, že budeš mít rakovinu. Gratuluji! Mimo to jsi se stal obtížným pro své okolí a potencionálně tak ohrožuješ mnohem více lidí, kteří díky tobě pasivně kouří, než když jsi byl jen obézní, což škodilo pouze a jen tobě. S obezitou se dá něco udělat, ale s organismem poškozeným kouřením již ne. Pravděpodobnost, že ti kila půjdou časem opět nahoru, je velmi vysoká. Fakt geniální nápad tohle to. :-/ Ještě bys o této metodě mohl začít vyučovat na školách, bože bože.
+Novom1) S tim nenavratnym znicenim plic a zvysenou sanci na rakovinu to neni zas tak horke - pokud nekoris 60 let a prestanes, tak se plice za nejakou dobu zregeneruji a sance na rakovinu se take snizi.
2) Ty ho znas, ze vis, ze je obtizny pro sve okoli a potencionalne tedy ohrozuje lidi? Ridis? Pokud ano, tak pro me jsi treba potencionalne nebezpecnejsi nez on.
3) s obezitou se da delat to same jako s organismem poskozenym koureni - nasledky obojiho se daji rapidne zminimalizovat a s obojim je pak tezke zit v odrikani.
+Novom1. Pokud přestaneš kouřit, plíce se možná částečně zregenerují, ale dehet, který je hlavní složkou cigaret, již v plicích zůstává a ucpává tak plicní sklípky, tuto látku není tělo schopné odstranit = šance na rakovinu sice klesne, ale kapacita plic a jejich fukčnost je již na vždy poškozena.
2. Nepotřebuji ho znát, abych věděl, že svým kouřem ohrožuje své okolí, pokud to nežije na opuštěném ostrově absolutně mimo civilizaci. Příklad s řízením je s prominutím blbost, k tomu se nedá jinak vyjdařovat.
3. Obezitu lze správnou životasprávou snížit a následně i odstranit, toxické poškození organismu způsobené kouřením již nikoliv. Člověk, který se naučí jíst zdravě, si nemusí nic odříkat, není tak těžké zhubnout, jako přestat nadobro kouřit. Mimochodem, nevím, proč jsi napsal další bod, když prakticky to samé jsi napsal i v bodě 1.
Komentáře (153)
Edvin. (anonym)Odpovědět
07.03.2017 19:29:00
Jo zapálí Bi jsem si
:) (anonym)Odpovědět
25.11.2016 23:42:32
Díky. :)...
Leeicemake (anonym)Odpovědět
25.11.2016 19:45:29
Tak ne asi, stejně jako by dítěti nenalili, protože je to jednak nelegální, jednak dítě to poškozuje mnohem více než dospělého. Navíc by si děti neměli vytvářet nezdravé návyky od dětství. Co si ale zvolí v dospělosti, je už jejich svobodná volba. Miluju tyhle řeči.
rodierOdpovědět
25.11.2016 21:29:49
Umres za 2 roky od ted.
Jirko (anonym)Odpovědět
25.11.2016 02:15:38
je tomu více než rok, co jsem típl cigaretu a další si nezapálil. Uvědomil sem se, mám se rád.
Kouříl sem 20 let v průměru 20 denně. Nárazově i 60+-
A hned se mi lépe dýchá, žije :)
Mark (anonym)Odpovědět
11.05.2016 17:09:39
a0yVJ3 http://www.y7YwKx7Pm6OnyJvolbcwrWdoEnRF29pb.com
ZbynasOdpovědět
16.01.2014 03:05:23
Pěkná reklama, ale zamyslel bych se nad tim až ve chvíli, kdy by opravdu přišlo za mnou takovýhle děcko a nechalo mi tenhle vzkaz :D
Nicméně vzkaz pro všechny nekuřáky a to bez pardonu: to, že kouřím, je můj problém. Vám je do toho s prominutím hovno. Vy, nekuřáci, nás kuřáky omezujete naprosto všude. A vrcholem je, že teď se nesmí kouřit ani ve vlacích, jediný kuřácký vagon, přitom kdyby jeden ze sedmi vagonů byl kuřácký, pořád kuřáků v tom vlaku bude o hodně více, než jen 1/7. Neserte se nám do života a my vám nebudeme kouřit ve vlakových záchodcích. Můžete si za to sami. Kdybychom měli prostor, nemáte tam nahulíno. To byl příklad. Vajgly všude na zemi před vchody do nemocnic. Proč? Protože přijde návštěva, vezme pacienta kuřáka ven a není kde kouřit. Žádná kuřárna. Tak kouřej a vzhledem k tomu, že povětšinou je zákaz kouření v celém areálu, takže nikde nejsou popelníky, tak tam kuřáci udělají bordel. Za to si můžete nekuřáci sami! Zakazujete si kouření na místech, kde vám to může bejt úplně v p**i! Jsem vulgární, protože jsem nasranej a každýho, kdo takhle uvažuje bych vzal a vyrval bych mu jazyk z držky.
Filip J.Odpovědět
16.01.2014 11:46:02
Vzkaz pro tebe: Tvůj problém, samozřejmě. Do okamžiku, kdy si se samolibým výrazem zapálíš uprostřed zastávky, nebo jinde, kde mě budeš svým smradem obtěžovat. Nebo jednoduše půjdeš s cigárem v pařátě po ulici předemnou. Nebo až příjdeš za pár let do nemocnice a budeš si svýho raka, nebo jinou pitominu, kterou sis svým přistupem způsobil sám, chtít lečit ze společných peněz, který dáváme každej měsíc do zdravotnictví. Pak z toho už je můj problém. Až budeš chodit po světě tak, abych nemusel řešit tvůj smrad několikrát denně kdykoliv vylezu ven, a v šedesáti půjdeš se svým problémem umřít někam do polí, pak si vzdychej a uznám tvý práva. Do tý doby drž hubu, a buď rád, že tě pri tvý samolibosti doteď nikdo nepřetáhnul po hlavě.
SyntaxiOdpovědět
22.01.2014 17:20:50
Zkus se zamyslet, jak by to vypadalo, kdyby neexistovaly zákazy kouření. Já jenom doufám, že s tím příkladem s nemocnicí jsi si jen dělal srandu.
Štěpán (anonym)Odpovědět
25.11.2016 11:16:43
je to i můj problém. pokud kuřáci kouřem otravují ve frontě, na zastávce, nebo i na chodníku (záleží na povětrnostních podmínkách). Pokud chcete kouřit, tak tím způsobem, aby to neotravovalo nekuřáky. Je to jejich volba, tak proč kouř cpou nekuřákům?
.&rewOdpovědět
25.11.2016 14:33:08
Milej zlatej demente, kdyby kouření neovlivňovalo i lidi v okolí, tak by to všem bylo u p****e. Kdyby ten kouř a tvůj dech neobsahovaly škodlivé látky, které my musíme nedobrovolně dýchat a čuchat, tobě by nezpůsobovaly nemoci, u kterých musím my pak platit to léčení, tak bych neřek' ani hovno. Jo, jsem sprostej, protože sám jsi začal bejt hned arogantní vocas, kterej nevidí dál než za svůj plot. Nejsi tady na světě sám.
Leeicemake (anonym)Odpovědět
25.11.2016 19:51:47
Byl jsi sice vulgární, ale souhlasím, tisíckrát víc mě obtěžuje smrad z aut než kouř z cigaret. Navíc je smrad nepříjemný, ale fakt to není dobrý důvod, proč někoho omezovat takovým způsobem, jakým se kuřáci omezují. Argument z penězi na léčení je hezký, ale uvědomte si laskavě, jak nehorázně peněz odvedou kuřáci na daních. Jejich problém jasně, ale pak argument s tím, že na ně platíte děsné peníze, padá. Spousta kuřáků nadto umře úplně normálně a za život přitom zaplatili hromadu peněz na daních z cigaret, takže jestli něco, tak kuřáci platí kuřáky.
TramtadadaOdpovědět
25.11.2013 23:47:13
Proč bych nezapálil cigaretu dítěti ale sám kouřím? ... Třeba proto, že jsem již dospělý a tak jsem schopen zvážit rizika a akceptovat je. Na rozdíl od dětí.
TheKajuOdpovědět
22.07.2013 20:47:51
Hodně poučná reklama...;)
banggirlOdpovědět
21.06.2013 10:41:31
Reklama fakt zajímavá a nápaditá. Nejsem kuřák a myslím, že by kouřit neměl nikdo, ale vše je osobní názor. Co se ale týče kouřících teenagerů a dětí, to je nepřípustné.
Jenže ne všechny matky jsou tohoto názoru a razí vlastní výchovu, viz. zde http://www.extra.cz/tohle-je-jasne-matka-roku-uci-sve-batole-kourit-a-smeje-se-tomu-ze-mu-je-z-cigarety-zle
Sakra je to normální?
DomiquaiOdpovědět
18.05.2013 18:08:30
hezká reklama :-)
xcav8Odpovědět
09.05.2013 11:53:43
Hmm... nejstarší člověk Francouzka Jeanne Louise Calmentová, která se dožila 122 let kouřila do 117 let 2 cigarety denně.
Není to vždy jen o kouření.
greeOdpovědět
04.04.2013 22:48:55
Nekouřím...já v biologii dávala pozor :P
zeletikOdpovědět
28.12.2012 01:23:27
jsem jedinej, komu to nefunguje?
EiblinOdpovědět
30.12.2012 18:56:35
Jak už tu někdo psal,stačí pozastavit AdBlock a mělo by to fungovat. Mě to tedy fungovalo.
ZbynasOdpovědět
16.01.2014 02:57:27
+EiblinUž to jede i s AdBlockem. Ale pár videí pořád ne, ale tak 1/100
PsychoanalyzaOdpovědět
24.12.2012 18:34:03
Ještě menší flame k tomu kouření a k tomu kdo koho vlastně omezuje:
Představte si, že nekouříte. Jdete městem kolem domu, ve kterém si někdo zřídil obchod s pornokazetami, kam dokonce můžete přijít a na p***o se podívat, než si ho koupíte. Protože vy na p***o samozřejmě nekoukáte, bez zájmu pokračujete v chůzi městem - zdejší podnikatel jednoduše nenabízí službu, která by vás zaujala. O rok později jdete kolem stejného domu, kde je však dnes už místo obchodu s pornokazetami zřízena kuřácká restaurace. Nekouříte, takže bez zájmu pokračujete v chůzi městem - zdejší podnikatel jednoduše nenabízí službu, která by vás zaujala.
Toť v kostce celý "problém" kouření v hospodách. A teď si třeba představte, že by někdo požadoval, ať se v obchodě s pornokazetami neprodávají pornokazety nebo by požadoval celoplošný zákaz sledování pornokazet.
Řekněme, že jsem provozovatel (a majitel) hospody. A chci mít svobodu udělat ze svojí hospody pouze a jenom kuřáckou hospodu, protože možnost zakouřit si je součástí celé té služby, kterou jako provozovatel hospody nabízím. Pokud projde návrh ministerstva zdravotnictví, nikdo si u mě, v mojí vlastní hospodě nebude moct zapálit, protože bude nařízen celoplošný zákaz kouření. Nebo-li stát mě nutí k tomu, abych lidem poskytoval službu, kterou jim poskytovat nechci (nekuřácká hospoda) a znemožňuje mi poskytovat službu, kteoru poskytovat chci (kuřácká hospoda).
Svoje služby chci nabízet specifické části populace, kterou jsou kuřáci a podnikání provozuju na svém vlastním soukromém pozemku. Stejně jako mi nikdo nezakazuje kouřit u mě v bytě (ani když jsou přítomní hosté), nevidím důvod, proč by někdo měl zakazovat kouření v mojí hospodě. Podnikání chci provozovat pro lidi, kteří si dobrovolně zasírají svoje vlastní plíce ať už aktivním nebo pasivním kouřením a takové lidi chci mít ve svojí vlastní hospodě provozované na vlastním pozemku. Jsem dokonce schopný zajistit, že kouř se z prostor hospody nebude dostávat ven a mimo prostory hospody nebude nikoho omezovat.
Jsou lidé, kteří chtějí chodit do zakouřené hospody, protože se v ní cítí lépe, než v hospodě nezakouřené a nabízení takové služby má pro ně cenu, kterou jsou ochotni zaplatit (na čemž já chci jakožto podnikatel vydělat peníze). Takže buďto máme svobodnou společnost, kde si můžeme každý svobodně vybrat, jestli se budeme ničit kouřením a můžeme provozovat kuřácké hospody k tomu určené a cílit svoje služby na lidi, kteří kouří, anebo svobodnou společnost nemáme.
Obojí však určitě neplatí a platit nemůže.
NovomOdpovědět
27.12.2012 11:24:28
Tvá idea možná vypadá hezky, ale ve výsledku to je blbost. Prakticky v každém odstavci máš nějakou botu. Jako asi nejzásadnější chybu bych viděl ten tvůj příklad. Snažit se argumentovat na příkladu p***o prodejny a kuřácké restaurace, je fakt nesmysl na n-tou. P***o prodejna je primárně zaměřena na prodej p***a (je to předmět jejich podnikání), restaurace je primárně zaměřena na prodej alkoholických a nealkoholických nápojů, popř. podávání jídla, nikoliv na podporu kouření (možnost kouření rozhodně nikde v jejich předmětu podnikání nenajdete čili, NENÍ to služba poskytovaná restaurací).
Pokud totiž ministerstvo uzákonní celoplošný zákaz kouření v hospodách a restauracích, neznamená to, že nebude možné zažádat si o výjimku a kouření tak povolit. Tento princip funguje již v několika evropských zemích, kde je vyřízení možnosti vlastnit kuřáckou restauraci podmiňováno složitou žádostí. Možnost je, ale většina lidí si rozmyslí, zda se bude pitvat v byrokracii nebo bude nekuřáckými.
Jako další blbost bych vyzvdihl fakt, že ač se jedná o soukromý pozemek, je to veřejný prostor, na který se vztahují určitá další nařízení a zákony, které pro obyčejný byt neplatí, například hygienické nároky, které není třeba v bytě nijak přesně dodržovat, ale ve stravovacích zařízeních jsou vyžadovány a při neplnění tvrdě postihovány. Takže je sice hezké tvrdit, že na tvém pozemku si můžeš dělat co chceš, to sice ano, ale v mezích zákona, podle funkce daného pozemku a zároveň tak, aby to nijak neohrožovalo okolí (například pálit pneumatiky na svém pozemku nelze, i kdybych se na hlavu stavěl).
A mimochodem, v restauracích a hospodách obvykle pracují lidé, což je mimochodem velice překvapivé zjištění, kteří musí v tom prostředí být po celou pracovní dobu, tzn. že kuřák, co přijde na jedno, dýchá kouř jen po dobu, co nasává, zatímco zaměstnanec stále. To se samozřejmě projevuje na jeho zdraví a opravdu si nejsem jistý, zda všichni zaměstnanci podepsali, že budou pracovat ve zdraví škodlivém prostředí.
Opravdu mě ke konci toho tvého plačtivého příspvěku začínalo vadit, jak stále argumentuješ tím, že by ti stát vzal možnost poskytovat kuřákům službu. Opravdu to není žádná služba, kterou bys poskytoval, poskytoval bys pouze možnost si zapálit. Doporučuju podívat se do nějaké odborné publikace na definici pojmu "služba".
LetisOdpovědět
18.09.2013 08:47:11
+NovomAni jeden nemáte tak úplně pravdu, ale víc se přikláním k uživateli Psychoanalýza. Teď k věci... kouření narozdíl od podívání se na kazetu před tím než jí koupíte opravdu není služba. Tak si představte tento příklad. Pokud se nemýlím, tak majitel/provozovatel hospody si může zvolit, zda chce kouření zakázat nebo povolit. Stejně tak pokud byste vlastnili například kemp + pláž někde u vody, je jen na vás, zda to bude obyčejná pláž nebo nudapláž... Nenudista si přece taky nekoupí pobyt v kempu s nudapláží, protože na ní prostě chodit nechce. Stejně tak kuřák nevleze do nekuřácký hospody na celej večer a zapřísáhlý nekuřák by zase nevlezl do zakouřenýho pajzlu. Teď ještě něco k takový tý věci, který se říká podnikání... pokud vlezu do hospody (večer) a je úplně plná lidí, z nichž třeba 90% kouří, tak to znamená, že se majitel asi rozhod správně... páč kdyby to byla nekuřácká hospoda, tak by tam třeba mohla bejt sotva třetina lidí. Věc se má tak, že u nekuřáků se prostě najdou tolerantní, kterým zakouřená hospoda nevadí, ale asi nenajdete stejně početnou skupinu kuřáků, která by byla ochotná celej večer v hospodě nekouřit. A přesně to je důvodem, proč většina hospod (ne restaurací) je kuřáckejch. Na druhou stranu zase většina pláží je nenudistickejch... a všechno je to jen a jen kvůli zisku. ;)
LetisOdpovědět
18.09.2013 08:59:30
+NovomJeště než se někdo začne navážet do toho, že můj příklad vůbec neřeší zdravotní stránku věci, tak ano neřeší. Řeším pouze stránku finanční a snažil jsem se vysvětlit, proč je tak málo nekuřáckých hospod a vlastně také proč by bylo nesmyslné zakázat kouření plošně (ubylo by štamgastů).
Leeicemake (anonym)Odpovědět
25.11.2016 19:59:06
+NovomSvým způsobem to je součástí toho, co nabízíš, protože ty nabízíš hlavně prostor, kde lidi mohou posedět, popít a případně si zakouřit. Jasně, že kouření není primární služba, ale pokud jsou tvoji štamgasti kuřáci, tak to patří k tomu, aby se tam cítili příjemně. Rozhodně je tvoje právo, jakožto podnikatele ve svobodné zemi, určit si, jestli bude tvoje restaurace kuřácká.
SagiOdpovědět
15.12.2012 22:52:57
A proč kouříte vy? Zhubnul jsem 20 kilo díky tomu, že jsem začal kouřit. Ze 110kg cvalíka je ze mě 90 fešák. Kouření je pro sexuální život menší zlo než špeky :o)
eskodromOdpovědět
16.12.2012 12:15:27
Jasně, rozhodně je lepší začít kouřit a platit si tak za zkracování svého života, či velkou pravděpodobnost, že dostaneš raka, než aby člověk zvedl párkrát v týdnu tu svoji línou řiť, šel si zasportovat a k tomu se nějak kloudně začal stravovat. Jednou na tuhle idiocii doplatíš, ale to už bude pozdě si tohle uvědomit. Hlavně se vyhýbej kouření v prostorách nekuřáků, nikdo kvůli tvé zasrané lenosti a blbosti nechce dýchat ty sra*ky z cigára. ;-)
SagiOdpovědět
16.12.2012 12:55:16
+eskodromhaters gonna hate
iarkOdpovědět
17.12.2012 05:24:17
+eskodromZajimave - od hateru porad to same - hlavne nas tim neotravujte - sam jsem nikdy nikoho neotravoval, ale naopak nekuraci si mysli, ze jsou neco lepsiho, ze vse patri jim - napr. kdyz jsem se jednoho ptal, proc je pro celoplosny zakas koureni v hospodach a to i v totalnich pajzlech, kam chodi akorad stamgasti chlastat pivo, tak se mi dostalo odpovedi "protoze chci mit tu moznost tam jit, co kdybych tam chtel jit na obed, tak nebudu cichat smrad" Takze hospodsky odmitne stamgasty, nenecha je tam kourit, snizi trzby, protoze nejaky Karel chce mit tu moznost to tam jednou navstivit. Pripada mi, ze vetsina nekuraku se povazuje za neco lepsiho a jen omezuje druhou skupinu - jak se takovy nekurak pak lisi napr. od rasistu. Je to jejich zivot a jejich volba jak si s nim nalozi, tak proc si myslis, ze mas pravo ho soudit. Navic tve vulgarity a odsuzovani toho, ze je hloupy jen protoze kouri mi pripada, ze ten dosti neinteligentni jses tu ty.
eskodromOdpovědět
17.12.2012 15:49:59
+eskodromiark: Srovnáváš absolutně nesrovnatelné věci, viz rasismus a omezování kouření. Absolvoval si vůbec někdy aspoň jednu jedinou kvalitní přednášku o kladech a záporech kouření a jeho dopadu na lidský organismus a okolí? Myslím si, že ne, protože by si tu nepsal tyhle věci a nechytal se stébla, jelikož vymýšlíš nesmyslné argumenty. Jak můžeš vůbec tvrdit něco o rasismu? Rasista ve své pravé podobě má předsudky vůči druhé rase (např. nesnáší cikány, protože cikán se automaticky rovná nepracující příživník) a tím ho často omezuje na jeho základních právech a svobodách. Řekni mi, jak tohle souvisí s omezováním kouření v podnicích? Že máš právo si jako svobodný člověk zapálit, kde chceš? Ano, prosím, ale neomezuj tím nekuřáky. Vy si totiž pořád myslíte, od dob kdy vzešly nějaké ty zákazy ohledně kouření na veřejných místech, že vlastně omezujeme my vás, že jsme vlastně strašně špatní, protože vám nedovolíme zapálit si cígo tam, kde jsme i my, nekuřáci. Jenže Ty na to koukáš z té špatné perspektivy, kouření není totiž záležitost, která by škodila jenom Vám, škodí i pasivním (ne)kuřákům. Proč bych se tedy já, jako někdo kdo nekouří a nemá nejmenší zájem dýchat ten hnus, měl omezovat na úkor někoho, kdo je nemocný? Ano, čteš dobře, kouření není zlozvyk, kouření je nemoc (viz WHO). Stejně jako obezita není nějakej zlozvyk neustálýho jezení a nehýbání se, to je taky nemoc v dnešní době.
Cituji:"Navic tve vulgarity a odsuzovani toho, ze je hloupy jen protoze kouri mi pripada, ze ten dosti neinteligentni jses tu ty."
Nemysli si zase, že je pro mě kuřák automaticky debil, jenom protože jsem reagoval nevrle na Sagiho příspevěk. Mám tchána kuřáka a je to hodně inteligentní člověk, což dokazuje mimo jiné i tím, že on vždycky ustoupí a jde si zapálit někam, kde nás nebude svým kouřem omezovat. Za blbce bych ho měl v případě, že by mi řekl, že začal kouřit kvůli tomu, aby zhubnul, protože sport je vlastně o ničem a zapálit si je tak snadný a jediné, o co holkám jde, je to, zda je kluk tlustej nebo hubenej...
Cituji:"Je to jejich zivot a jejich volba jak si s nim nalozi, tak proc si myslis, ze mas pravo ho soudit."
Z mého příspěvku to zřejmě vyznělo tak, že odsuzuji automaticky kuřáky. Tak to ale není, klidně ať si kuřák kouří celý život, ale v moment, kdy mi ten kuřák zasahuje do mého života tím, že mi znečišťuje okolí (nemám na mysli teď přírodu, ale můj osobní prostor) tím, že vydechuje kouř kolem mě, tak mám právo se ohradit, protože ten kuřák už neničí jenom své zdraví, ale i mé. Jednoduše řečeno - kouříš? Tak kuř, ty si za to platíš, ale nenuť mě, abych kouřil i já, nemám zájem... Tak mě závěrem napadá, nejsi náhodou jeden z těch štamngastů? Styl Tvého příspěvku by tomu odpovídal. :-)
iarkOdpovědět
18.12.2012 22:29:17
+eskodromeskodrom: 1) nikde nepsal, ze zacal kourit kvuli hubnuti, ale napsal jen ze je to kladny doprovodny efekt - to, ze nejsi schopen rozumet psanemu slovu je smutny
2) nesrovnavam nesrovnatelne veci - znovu si precti muj prispevek, treba tentokrat ho budes schopen pochopit - dost nekuraku se chova povysene vuci kurakum jen proto, ze kouri - nema to nic spolecneho se zdravim a jakekoliv povysene chovani neni ospravedlnitelny tim, ze ti jde o jeho zdravi - takovemu militantnimu neinteligentnimu nekurakovi opravdu neverim, ze to dela kvuli jeho zdravi
3) Ano, mas pravo se ohradit, kdyz ti zasahuje do tveho zivota - ale proc to utocne vytahujes na Sagiho, ktereho ani neznas a nevis jak se on chova ke svemu okoli? Opet si na nej vytahl vetu "Hlavně se vyhýbej kouření v prostorách nekuřáků, nikdo kvůli tvé zasrané lenosti a blbosti nechce dýchat ty sra*ky z cigára." Stejne jako kdyby jsi se dozvedel, ze je z mensiny a automaticky jsi mu napsal, at nekrade - tim, ze ho automaticky z neceho takoveho obvinujes ci podezrivas se defakto chovas jako rasista. Tim jsi sam dokazal, ze to je spojene - stejne jako rasista s predsudkama - ty jsi ukazal, ze mas predsudky vuci kurakum - chces-li, tak vuci neznamym kurakum.
4) Me koureni neskodi pasivne nikomu, tak jak muzes tvrdit, ze skodi pasivne okoli s takovou presnosti? Pokud chces dalsi priklad - chodis poulici? Myslis, ze z vyfukovych plynu toho nenadejchas nekolikanasobne vic? Navic vzdy mas moznost odejit, kdyz narazis na neohleduplneho kuraka, ale militantni nekuraci povazuji vsechen prostor za svuj - stejne jako kdyz jsem se s jednim bavil, ze musel jit za kurakem a cuchat ten smrad, at to zakazou na ulici - to nemohl tedy 10 sekund pockat a jit dal od nej?
5) Nejsem stangast - do hospod moc nechodim a kdyz musim kourit u piva, tak bud na kraji stolu venku a nebo vubec - k jidlu nekomu nikdy - to nesnasim
6) to zda to je nemoc neni ani tak jisty, jde take o jakou fazi jde - ale je dokazano, ze to ma blizko ke zlozvyku - napr. kdyz si kurak zapali cestou do prace, tak ma takovy ritual, ze proste pri chuzi kouri to same s jidlem a prejidanim - jde o zvyk, clovek je zvykly jist pulku kurete, kdyz zacne jist mene, tak se mu zaludek zmensi a ji pak mene a kdyz sni tolik co driv, tak se prezere k bolestem bricha. dost veci neni ani tak o zavislosti jako o zvyku - priklad - spolupracovnik je kurak, ale kouri jen v praci. Doma vubec. Kdyby to byla ciste zavislost, tak by musel kourit i doma.
eskodromOdpovědět
18.12.2012 23:06:58
+eskodromPosledním bodem si dokázal, že nemá cenu s Tebou dál vést diskuzi na toto téma, protože nemáš elementární znalosti ohledně kouření. Obhajuješ kolegu, že má jen rituál a není závislý. Bohužel i tohle je závislost. Nastuduj si pojmy psychická, sociální a fyzická závislost na kouření. A radši než aby si tu se mnou ztrácel svůj čas, tak si prostuduj i to, jak kouření ovlivňuje organismus, jaké jsou důsledky (jak v krátkodobém, tak i dlouhodobém měřítku), úskalí, atd. Ani vlastně nechápu, proč si to kouření tak strašně obhajuješ? Co je na tom tak skvělýho, že se tu vlastně se mnou musíš přít? Omlouvat si svoji nemoc? Dokážeš se vůbec nad tímhle pozastavit a racionálně zauvažovat? Pokud by si to dokázal, došlo by ti, že tu obhajuješ něco, co škodí nejenom Tobě samotnému, ale i často ostatním, co s tím nechtějí mít nic společného. Tohle nikdy nepochopím... obhajovat něco, co nikomu nepomáhá, kromě státní kase... bože, kam se někteří jedinci v téhle společnosti dostali... Z mé strany je to vše, měj se.
dennOdpovědět
18.12.2012 23:24:19
+eskodrommiluju, když můžu někoho nasrat, takže kouřím, piju, nadávám ať je to ve veřejných prostorách či uzavřených...pojebaní chytráci, není to snad jedno, zdechnem tak jako tak..
SkarOdpovědět
19.12.2012 14:24:21
+eskodromdenn: tak se zabij rovnou a udělaš aspon dobrej skutek pro genofond lidstva
dennOdpovědět
19.12.2012 17:53:00
+eskodromSkar: děkuju za radu...
iarkOdpovědět
19.12.2012 23:13:14
+eskodromeskodrom: koukam ze zdrhas jako srab a stale mas predsudky a odsuzujes lidi, ktery neznas - napr. tim, ze me obvinujes z toho, ze branim lidi co ostatnim skodi - nic takoveho jsem nikde nepsal, ale chapu tvuj nedostatek inteligence a informaci - uz jen to, ze si myslis, ze nemam elementarni znalosti - vis, v tom bude problem - studie na to totiz uz nepatri mezi elementarni znalosti, ale musel by sis o tom taky neco zjistit. Mas pravdu s nekym tak neinteligentnim, ktery tu z vlastni hlouposti bezduvodne a zaujate napada ostatni nema smysl dal diskutovat.
iarkOdpovědět
19.12.2012 23:15:01
+eskodromSkar: o prani smrti nekomu, kdo akorad trolli na internetu by ses mel pobavit se svym psychiatrem - dle meho to neni uplne normalni.
iarkOdpovědět
19.12.2012 23:17:10
+eskodromZajimalo by me kolik lidi tu dava palce dolu ci nahoru jen protoze je jeden kurak a druhy nekurak - a vubec nehledi co dotycny pisou - udivuje me kolik lidi tu podporuje bezduvodne napadani druhych.
Leeicemake (anonym)Odpovědět
25.11.2016 20:03:13
+eskodromMiluju, jak jste si všichni jistí, že to hrozně zkracuje život. Můj děda a babička zemřeli úplně ve stejném věku. Děda na zápal plic, babička v autě. Budete zakazovat auta, protože se v nich zabíjejí lidi? (A to na rozdíl od cigaret zcela jistě z důvodu auta.) Řeknete mi, že auto vám zjednodušuje život, ale žít se dá i bez něj. Stejně jako mnoha lidem kouření zkvalitňuje život, i když by žít mohli i bez něj.
NovomOdpovědět
17.12.2012 23:34:14
Argumentovat tím, že jsi díky kouření shodil 20 kg, je jako vyhánět čerta ďáblem. Ano, díky kouření se dá zhubnout, neboť cigarety snižují chuť k jídlu, ale za jakou cenu? Vlastně jsi místo morbidní obezity získat pouze obezitu s bonusem, který představuje kompletní zničení zdraví celého organismu, nenávratné poškození plic a mnohonásobně zvýšená šance na to, že budeš mít rakovinu. Gratuluji! Mimo to jsi se stal obtížným pro své okolí a potencionálně tak ohrožuješ mnohem více lidí, kteří díky tobě pasivně kouří, než když jsi byl jen obézní, což škodilo pouze a jen tobě. S obezitou se dá něco udělat, ale s organismem poškozeným kouřením již ne. Pravděpodobnost, že ti kila půjdou časem opět nahoru, je velmi vysoká. Fakt geniální nápad tohle to. :-/ Ještě bys o této metodě mohl začít vyučovat na školách, bože bože.
iarkOdpovědět
18.12.2012 22:36:38
+Novom1) S tim nenavratnym znicenim plic a zvysenou sanci na rakovinu to neni zas tak horke - pokud nekoris 60 let a prestanes, tak se plice za nejakou dobu zregeneruji a sance na rakovinu se take snizi.
2) Ty ho znas, ze vis, ze je obtizny pro sve okoli a potencionalne tedy ohrozuje lidi? Ridis? Pokud ano, tak pro me jsi treba potencionalne nebezpecnejsi nez on.
3) s obezitou se da delat to same jako s organismem poskozenym koureni - nasledky obojiho se daji rapidne zminimalizovat a s obojim je pak tezke zit v odrikani.
NovomOdpovědět
27.12.2012 11:33:55
+Novom1. Pokud přestaneš kouřit, plíce se možná částečně zregenerují, ale dehet, který je hlavní složkou cigaret, již v plicích zůstává a ucpává tak plicní sklípky, tuto látku není tělo schopné odstranit = šance na rakovinu sice klesne, ale kapacita plic a jejich fukčnost je již na vždy poškozena.
2. Nepotřebuji ho znát, abych věděl, že svým kouřem ohrožuje své okolí, pokud to nežije na opuštěném ostrově absolutně mimo civilizaci. Příklad s řízením je s prominutím blbost, k tomu se nedá jinak vyjdařovat.
3. Obezitu lze správnou životasprávou snížit a následně i odstranit, toxické poškození organismu způsobené kouřením již nikoliv. Člověk, který se naučí jíst zdravě, si nemusí nic odříkat, není tak těžké zhubnout, jako přestat nadobro kouřit. Mimochodem, nevím, proč jsi napsal další bod, když prakticky to samé jsi napsal i v bodě 1.
dennOdpovědět
19.12.2012 20:24:30
jasně, lepší kouřit než mít cecky větší než stará...